مردان کودتا: رحیمی، رئیس حلقه فساد فاطمی

محمدرضا رحیمی (زاده ۱۳۲۷ در قروه، کردستان) سیاستمدار و معاون اول فعلی احمدی‌نژاد است. او در ۳ دوره اول مجلس شورای اسلامی نماینده استان کردستان و از ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ استاندار کردستان بود. او در مجلس هفتم ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشت و در دولت نهم معاون حقوقی پارلمانی رئیس‌جمهور بود. رحیمی در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۸۸ توسط محمود احمدی‌نژاد به سمت معاوناولی رئیس دولت کودتا منصوب شد. تعدادی از نمایندگان مجلس و سیاست‌مداران شاخص جناح اصول‌گرای ایران از جمله الیاس نادران و احمد توکلی اتهامات سنگینی را به او وارد کرده‌اند؛ از داشتن مدرک تحصیلی تقلبی گرفته تا ریاست یک باند بزرگ فساد مالی که تقریبأ تمامی اعضای آن در سال ۱۳۸۸ دستگیر شدند.

دریافت رشوه برای اجرای قرارداد کرسنت

رحیمی در سال‌های آخر دولت خاتمی ادعا کرد که قرارداد فروش گاز به امارات که از آن به عنوان قراداد کرسنت شهرت دارد میلیارد‌ها دلار به ایران ضرر وارد می‌کند اما یک سال پیش در ۱۹ شهریور ۸۷ روزنامه کیهان با انتشار یادداشتی از مذاکرات محرمانه، علی کردان وزیر وقت کشور و محمدرضا رحیمی را متهم کرد که با برگزاری جلسه مخفی با طرف اماراتی در اتاق وزیر کشور قصد دریافت رشوه در قبال رفع موانع اجرای قرار داد کرسنت را داشته‌اند.

احمدی‌نژاد پیامبر است!!

رحیمی در سال ۱۳۸۵ در اجلاس سالانه مدیران دیوان محاسبات جملاتی را در مدح احمدی‌نژاد بر زبان آورد که جنجال زیادی آفرید. او گفته بود: «در سوریه یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری دیگر بیاید، آن احمدی نژاد بود. این ابراز احساسات برای ما افتخار بزرگی است و به برکت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار می‌دادند» در پی این سخنان ۷۰ نماینده مجلس خواستار عزل رحیمی شدند و غلامحسین الهام سخنگوی دولت گفت: «باید به دهن متملق و چاپلوس خاک پاشید».

چک های 5 میلیونی برای لغو استیضاح کردان

به گفته سایت اصولگرای الف رحیمی آمر و طراح نقشه پرداخت چک ۵ میلیون تومانی به نمایندگان مجلس در ازای پس گیری استیضاح علی کردان بود که احمدی نژاد هم دستور رسیدگی و برخورد با عوامل آن را صادر کرد. عامل اصلی این پرونده مدیرکل امورمجلس ریاست‌جمهوری (زیر نظر رحیمی) بود.

قل دوم دکترای تقلبی کردان

در مورد مدرک دکترای علیرضا رحیمی شبهات زیادی وجود دارد، هیچکس نمی‌داند او مدرک دکترای خود را از چه دانشگاهی گرفته و با مدرک دکترای کردان مقایسه می‌شود. علیرضا زاکانی در جریان جلسه استیضاح کردان و در واکنش به شکایت رحیمی از رسانه‌هایی که درباره مدرک کردان خبر منتشر کرده‌بودند، مدرک رحیمی را قُلِ دوم مدرک کردان توصیف کرده بود. در شهریور ۱۳۸۸ پس از درخواست الیاس نادران، دیگر نماینده اصول‌گرای مجلس هشتم، برای بررسی مدرک دکترای رحیمی،این درخواست مورد موافقت هیات رئیسه مجلس قرار گرفت. احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مدرک رحیمی را قطعا مدرکی قلابی و مشابه مدرک کردان می‌داند. او همچنین از دروغگویی رحیمی در جریان مدرک کردان انتقاد کرده و از احمدی‌نژاد هم به دلیل انتخاب کسی که به گفته او ْسوابق دروغگویی و سوء استفاده از قدرت و سوء استفاده از مدرک جعلی دارد، انتقاد کرده‌است.

«حلقه كرج»

علی كردان، محمدرضا رحيمي و جهرمي سه عضو بلندپايه كابينه نهم احمدي‌نژاد هستند كه مدت آشنايي آنها، به سال‌ها قبل از دولت نهم باز مي‌گردد، زماني كه هر سه در كنار محمود احمدي‌نژاد از جمله كارگزاران دولت دوم هاشمي رفسنجاني بودند. محمود احمدي‌نژاد استاندار اردبيل، محمد (علينقي)جهرمي استاندار فارس، محمدرضا رحيمي استاندار كردستان و علي كردان فرماندار گنبدكاووس بود. این سه در دولت احمدی‌نژاد به هم پیوستند و حلقه‌ای موسوم به حلقه کرج را شکل دادند.

رئیس حلقه فساد

رحیمی در زمانی به عنوان معاون اول رییس جمهور انتخاب شد که برخی از نمایندگان مجلس با پیگیری شکایت خود از وی بر این اعتقاد بودند که تخلفات وی در فساد مالی سر به فلک کشیده است و و این امر قابل انکار نیست. رحیمی در دیوان محاسبات کشور، یکی از مسئولان اخراج شده شرکت بیمه ایران را که با توصيه يک نهاد امنیتی اخراج شده بود، به عنوان بازرس همان شرکت بیمه تعيين کرد و در نتیجه گزارشی غلط وی به احمدی نژاد، وی دستور برکناری مديرعامل و تمام هیات مدیره اعضای شرکت بیمه ایران را داد. جهان نیوز نوشت: ”رد پای یکی از مسولان در باند فساد بیمه‌ای کرج دیده می‌شود، یک چهره جنجالی و مسئول که دارای اتهامات متعدد فساد مالی و سیاسی است و در حال حاضر دارای مسئولیت است، متهم به همکاری و شراکت با یک باند فساد مالی در بیمه شهرستان کرج است“. سایت الف از قول احمد توکلی نیز نوشت:«جناب محمد رضا رحیمی، لابد اطلاع داريد آقايان جابر عبدالی، حمزه‌نويس و مسعودی در چه شرایطی هستند. من به عنوان نماينده مردم شریف ايران انتظار دارم توضيح بفرمایيد كه چك‌های چند میلیارد تومانی و چند صد میلیون تومانی كه به حساب شما واريز شده است از چه حسابهایی و مربوط به چه افرادی است؟» دو نامه‌ای که نمایندگان مجلس در اسفند ۱۳۸۸ (۲۱۶ نفر) و فروردین ۱۳۸۹ (۲۳۳ نفر) خطاب به رییس قوه قضائیه در مورد پیگیری فساد اقتصادی نوشتند هم از سوی رسانه‌ها اشاره‌ای آشکار به رحیمی تعبیر شد. الیاس نادران در جلسه علنی مجلس در مورد این نامه گفته بود: «آقای رحیمی رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع‌آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌کرده‌است و اکنون تقریبا همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیر شده‌اند الا معاون اول فعلی رئیس‌جمهور.» و معتقد بود که نمایندگان حامی رحیمی از میزان دخالت وی در این شبکه فساد باخبر نیستند. علی مطهری، دیگر نماینده مجلس هشتم نیز اظهار داشت: قرائن نشان می دهد که اتهام رحیمی جدی است. قوه قضائیه تا کنون کوتاهی کرده است و باید بدون ملاحظه مقام و منصب افراد به اتهامات مسئولان بلند پایه نیز رسیدگی کند.

نادران بجای رحیمی در دادسرا!

در حالی‌که شماری از نمایندگان مجلس از عدم برخورد دستگاه قضایی با محمدرضا رحیمی، سخنگوی دولت و معاون اول محمود احمدی نژاد بدلیل فساد اقتصادی، جعل و اختلاس، انتقاد کرده بود، معاون حقوقی رییس ‌دولت از تنظیم شکایتی از سوی آن معاونت علیه الیاس نادران خبر داد. بنابراین فعلاً به جای رحیمی، نمایندگان افشاگر هستند که باید دادگاهی شوند!

رحیمی : رئیس کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی!!

همه این مفاسد اقتصادی منسوب به رحیمی در حالی است که وی هم‌اکنون رئیس کمیته‌ مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت کودتای احمدی‌نژاد است! پیش از این نیز به انتصاب سعید مرتضوی به سمت رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره شد. جریان اقتصادی کودتاچیان روز به روز چهره‌ فاسد خود را بهتر نمایان می‌سازد. دولتی که با ادعای مبارزه با فساد و تبعیض به میدان آمد، در درون خود بزرگ‌ترین جریان‌های فساد اقتصادی را پرورش می‌دهد.

دریافت فایل پی دی اف نامه سبز شماره 2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر